Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/users/darkone/public_html/szkolaumyslu.pl/wp-content/themes/DynamiX/lib/adm/metabox-options/init.php on line 890
iTrax – ćwiczymy myślenie przestrzenne, analityczne i pamięć | Szkoła Umysłu
  • Home
  • /Aktualności
  • /iTrax – ćwiczymy myślenie przestrzenne, analityczne i pamięć

Warning: Illegal string offset 'width' in /home/users/darkone/public_html/szkolaumyslu.pl/wp-content/themes/DynamiX/lib/inc/classes/blog-class.php on line 231

Warning: Illegal string offset 'crop' in /home/users/darkone/public_html/szkolaumyslu.pl/wp-content/themes/DynamiX/lib/inc/classes/blog-class.php on line 241
iTrax – ćwiczymy myślenie przestrzenne, analityczne i pamięć

iTrax – ćwiczymy myślenie przestrzenne, analityczne i pamięć

Gra/układanka iTrax składa się z kolorowych patyczków w 3 rozmiarach, kolorowych kostek i plansz z zadaniami. Plansze mają 3 poziomy trudności. Jeśli wybierzemy wersję jednoosobową, to należy po prostu ułożyć wzór łączący 2 kostki. Na każdej planszy jest tylko 1 taka ścieżka. W trudniejszych wzorach nawet znalezienie takiej drogi jest prostym zadaniem. Najmłodsi układali wzory na planszy, starsi obok planszy, a najstarsi mieli zapamiętać wzór i ułożyć go z pamięci. Mimo że zadanie wydawało się łatwe, to okazało się, że wcale nie tak łatwo zapamiętać dokładnie ułożenie i kolory klocków. Gdy dołączyliśmy element rywalizacji – kto pierwszy ułoży dany wzór – błędów było jeszcze więcej.

Taką wersję wykorzystania gry proponuje instrukcja. Na zajęciach ćwiczyliśmy tworzenie i wydawanie precyzyjnych komunikatów. Jest to bardzo ważna umiejętność programistyczna. J

edna osoba opisywała dany wzór, a pozostali mieli go ułożyć. Znowu wyzwanie dla wszystkich – dokładne opisanie położenia klocków wcale nie jest takie proste jak się wydaje. Podobne zadania ćwiczyliśmy kiedyś z układaniem klocków tangramu i „dyktowaniem” rysunków z figur geometrycznych.