kontakt@szkolaumyslu.pl, tel. 501217067

Podstawowe informacje

Zajęcia odbywają się raz w tygodniu w grupach maksymalnie 8-osobowych, czas trwania zależny od wieku uczestników: 4-6 lat (45 min), 6-10 lat (60 min), 10-12 lat (90 min).

Idea i program zajęć

W grupach 4-6 lat umiejętność czytania i pisania nie jest wymagana. Główną częścią zajęć stanowią proste problemy konstrukcyjne np. zbudowanie mostu ze słomek między dwoma stołami, jak najwyższej wieży z makaronu i plasteliny czy stworzenie pojazdu z butelki plastikowej, balonu i nakrętek. Podstawy elektroniki, automatyki i robotyki poznajemy z pomocą robotów oraz budując proste obwody elektryczne. Dodatkowo rozwiązujemy ciekawe łamigłówki logiczne, zwłaszcza przestrzenne, bawimy się w zabawy ruchowe, wykonujemy prace techniczne i oczywiście budujemy też z różnych klocków. Na zajęciach pracujemy w grupach jak i indywidualnie.

W grupach 7-10 lat zajęcia są trochę trudniejsze, dzieci oprócz wykonywania projektów starają się przewidywać które rozwiązania najlepiej się sprawdzą oraz wyciągać wnioski i porównywać efekty pracy różnych grup. asady elektroniki i automatyki poznajemy budując roboty modułowe roboty ze sklejki LOFI i poznając możliwości adaptera LOFI Brain opartego o płytkę Arduino Pro Micro.

W najstarszych grupach (od 10 lat) projekty dzieci są już dużo bardziej samodzielne. Na początku zajęć poznajemy rozwiązania stosowane w praktyce w przemyśle i nauce. Następnie dzieci same wymyślają swoje projekty i je realizują. Do każdego projektu staramy się także stworzyć „dokumentację”.

Korzyści

Praca projektowa pomaga dzieciom rozwijać zdolności myślenia przyczynowo-skutkowego oraz nieszablonowego i kreatywność. Praca zespołowa stymuluje zaangażowanie w procesy poznawcze, uczy tolerancji i pomaga rozwijać umiejętności komunikowania się. Zadania przestrzenne ćwiczą wyobraźnie, a dzięki prostym zadaniom konstrukcyjnym z instrukcjami dzieci ćwiczące myślenie algorytmiczne. Natomiast prace techniczne usprawniają małą motorykę.

Dla kogo?

Na zajęcia zapraszamy wszystkie dzieci i młodzież ciekawe tego jak zbudowany jest świat. Wszystkich tych którym nigdy nie dość jest odpowiedzi na pytania „dlaczego?” i „jak to działa?”, tych co lubią majsterkować i tych co lubią budować i tworzyć swoje własne pomysły.